ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΤΑΞΙΔΙ

Σας καλωσορίζω σε αυτή τη σελίδα.

Η περιήγησή της μοιάζει με ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις και αποκαλύψεις γιά την φωτεινή και την αθέατη πλευρά του Φεγγαριού.

Το ταξίδι μόλις άρχισε…

Να θυμάστε πάντα ότι στην σκοτεινή πλευρά της Σελήνης εκτός των άλλων μπορεί ο καθένας μας να ανακαλύψει την χαμένη του Πόλη…

Γι αυτή όμως θα μιλήσουμε μια άλλη φορά...


ΣΤΟ BLOG ΓΡΑΦΟΥΝ …

ΕΓΩ ,Ο ΜΠΟΥΜΠΗΣ ΜΟΥ … ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ 13 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΣΤΕΡΗΜΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΙΣ ΜΙΖΕΣ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ?

ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΜΙΖΕΣ: ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ «ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ»

15.000 σελίδες κατηγορητήριο


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ : http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=262432

Δεκαπέντε χιλιάδες σελίδες αριθμεί η δικογραφία για την επιζήμια για το Δημόσιο προμήθεια των τεσσάρων υποβρύχιων τύπου «214», που διερευνά η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας -Τμήμα Οικονομικού Εγκλήματος- ως προς το σκέλος των ποινικών ευθυνών των μη πολιτικών προσώπων.
Τα υποβρύχια τύπου «214» στον Σκαραμαγκά  
Τα υποβρύχια τύπου «214» στον Σκαραμαγκά  

Οσον αφορά την τυχόν ευθύνη τού τότε αρμόδιου υπουργού Εθνικής Αμυνας, Ακη Τσοχατζόπουλου, όλος ο φάκελος με τα στοιχεία έχει ήδη πάρει το δρόμο για τη Βουλή, όπως ορίζει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών.

Η προκαταρκτική εξέταση, ωστόσο, για τα εμπλεκόμενα μη πολιτικά πρόσωπα βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη 32 από τους 37 που έχουν λάβει κλήση για να δώσουν εξηγήσεις ως ύποπτοι τέλεσης κακουργηματικών πράξεων προσήλθαν στην Εισαγγελία με τους δικηγόρους τους και, όπως ήταν αναμενόμενο, ζήτησαν και πήραν προθεσμία μέχρι τις 28 Απριλίου, προκειμένου να λάβουν γνώση της ογκωδέστατης δικογραφίας.

Οι υπόλοιποι πέντε ύποπτοι αναμένεται να περάσουν από το εισαγγελικό γραφείο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και να πάρουν με τη σειρά τους αντίστοιχη προθεσμία.

Τα αδικήματα για τα οποία καλούνται να δώσουν εξηγήσεις είναι απιστία, δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Ανάμεσά τους είναι στρατιωτικοί και πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, μέλη επιτροπών που είχαν ασχοληθεί με τις διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης, πρώην γενικοί γραμματείς εξοπλισμών, και ιδιώτες που εμπλέκονται και στο κομμάτι των αντισταθμιστικών οφελών.

Η περίοδος τέλεσης των αδικημάτων εκτείνεται από το 1998 -όταν αποφασίστηκε η προμήθεια των υποβρυχίων με απευθείας ανάθεση στις εταιρείες HDW-Ferostaal και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά- μέχρι και το 2002, οπότε και έγιναν τροποποιήσεις στις συμβάσεις των αντισταθμιστικών οφελών.

Οπως προκύπτει και από το πόρισμα του ΣΔΟΕ, το Δημόσιο ζημιώθηκε με ποσό που δεν αποκλείεται να αγγίζει τα 250 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένου μάλιστα ότι δεν εκτελέστηκαν οι συμβάσεις που αφορούσαν τα αντισταθμιστικά οφέλη.

Παράλληλα, γίνεται λόγος για διασπάθιση δημόσιου χρήματος, μέσα από τις συναλλαγές των εμπλεκόμενων εταιρειών και φυσικών προσώπων, ενώ διατυπώνονται ερωτήματα για παραλείψεις των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών.
Σύμφωνα μάλιστα με εισαγγελικές πηγές, ο κύκλος των εμπλεκόμενων μη πολιτικών προσώπων θα διευρυνθεί.
Αρκετές είναι οι ένορκες καταθέσεις που έχουν πάρει η αρμόδια εισαγγελέας και το ΣΔΟΕ από δημοσιογράφους που εισφέρουν στοιχεία κυρίως από την έρευνα των Γερμανών, πολιτικά πρόσωπα και στελέχη των ναυπηγείων.

Καταθέσεις

Από τους τελευταίους μάρτυρες που εξετάστηκαν είναι ο πρώην γενικός διευθυντής εξοπλισμών, Ευάγγ. Βασιλάκος, και ο βουλευτής της Ν.Δ. που έχει ασχοληθεί με τον τομέα της Εθνικής Αμυνας, Παν. Καμμένος.
Ο τελευταίος αναφέρει στην από 11/3/11 κατάθεσή του ότι:
- «Από εκείνη την περίοδο προέκυπταν τα ερωτήματα:
**Πώς από την αρχική πρόταση των ναυπηγείων το κόστος των 265 εκατομμυρίων δολαρίων ανά υποβρύχιο έφτασε μέσα σε έξι μήνες, και μετά την απόφαση της απευθείας ανάθεση στην HDV και Ελληνικά Ναυπηγεία, περίπου τα 400 εκατομμύρια δολάρια. 

Πώς εδικαιολογείτο χρόνος παράδοσης 11 ετών, τη στιγμή που η απευθείας ανάθεση έγινε για την κάλυψη κατεπειγουσών αναγκών και πώς επελέγη ο τύπος υποβρύχιου S214, που δεν υφίστατο τότε ούτε σε σχέδια, όπως προέκυπτε από ομολογία του διευθυντή της HDV, που τόνιζε ότι δεν προσφέρεται το υποβρύχιο στους διαγωνισμούς της Πορτογαλίας και της Αφρικής;

**Ρωτούσα -συνεχίζει ο κ. Καμμένος- πώς γίνεται αποδεκτή σε σύμβαση που δεν έχει ακόμα υπογραφεί η αναπροσαρμογή τιμών με αφετηρία την 31/12/1998.
**Κι επειδή προέκυπταν σοβαρή υπερτιμολόγηση και σαφέστατες ενδείξεις για πληρωμή προμηθειών σε εμπλεκόμενους, άρχισα να διεξάγω έρευνα.
**Σύμφωνα με τα στοιχεία, το συνολικό κόστος των δύο συμβάσεων είναι σχεδόν διπλάσιο του κόστους παρόμοιων συμβάσεων που υπέγραψαν οι Γερμανοί με άλλες χώρες για τον ίδιο αριθμό και τύπο ή παρόμοιο τύπο υποβρυχίων».
Ακόμη υποστηρίζει ότι «διαπίστωσα ότι υπήρχε σοβαρή εμπλοκή και σωματείων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι οποίοι, αντί να ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, λειτουργούσαν σαν να έχουν κοινά συμφέροντα με τους Γερμανούς της HDV».

Σε ό,τι αφορά «σωρεία παρανομιών σχετικά με τα αντισταθμιστικά ωφελήματα από τα οποία φέρεται να συγκαλύπτεται η διακίνηση παράνομων πληρωμών», καταθέτει:

**«Στο πρώτο αντισταθμιστικό ωφέλημα όπου έγινε δεκτό και αξιολογήθηκε, αναφέρεται ανάθεση υποκατασκευαστικού έργου σε ελληνικές εταιρείες, το οποίο δεν πραγματοποιήθηκε. Στο δεύτερο αντισταθμιστικό "ανάπτυξη υποδομής στο ΕΝΑΕ", προκειμένου να κατασκευαστούν τα νέα υποβρύχια, έγινε αποδεκτό και αξιολογήθηκε. Αυτό σημαίνει ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής των τριών υποβρυχίων που αποτελούν Α/Ω είναι περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου και όχι της HDV, παράνομα πωλείται από την HDV στην εταιρεία Thyssen και πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο. Το μεγαλύτερο μέρος των αναφερόμενων στο πρακτικό αντισταθμιστικών ωφελημάτων δεν εκτελέστηκε. Τα μη εκτελεσθέντα Α/Ω αξιολογούνται και βαθμολογούνται χωρίς να παρέχονται. Το πρακτικό υπογράφεται από τους εμπλεκόμενους αξιωματικούς».

Ο μάρτυρας Ευάγγ. Βασιλάκος, γενικός διευθυντής εξοπλισμών από τον Απρίλιο του 2006 έως τον Οκτώβριο του 2010, εξέφρασε καταθέτοντας στην εισαγγελέα την άποψη ότι «η προμήθεια των υποβρύχιων σχετίζεται άμεσα με την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά».

Σε ερώτηση αν «θεωρείτε επιζήμια για την περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου την ανάθεση του επίμαχου έργου στη γερμανική πλευρά και τι γνωρίζετε σχετικά με τη διαδικασία πληρωμών των αντισταθμιστικών ωφελημάτων» ο κ. Βασιλάκος απαντά:

«Οι απευθείας αναθέσεις ήταν πάγια τακτική της περιόδου 1996-2004... εν προκειμένω το συμβατικό τίμημα ήταν υψηλότερο της τιμής προσφοράς, γεγονός που μπορεί να θεωρηθεί ότι επέφερε βλάβη στο Ελληνικό Δημόσιο. Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα Α/Ω, γνωρίζω ότι δεν έχουν εκτελεστεί στο σύνολό τους και, κατά τη γνώμη μου, μερικά, αν όχι όλα, θα πρέπει να ελεγχθούν για τη σκοπιμότητα και για την αποτελεσματικότητα». *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΟΙ "ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ" ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ