ΟΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ "ΦΩΤΙΑ" ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΣΕΛΕΝΤΗ
Του ΜΑΚΗ ΝΟΔΑΡΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: 15.10.2009
Αντικρούει τις σοβαρές καταγγελίες του καθηγητή Σεισμολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών Ακη Τσελέντη για την ανυπαρξία σοβαρής αντισεισμικής μελέτης του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, με επιστολή της στην «Ε», η εταιρεία αγωγού «Trans - Balkan Pipeline».
Οπως αναφέρεται μεταξύ άλλων σε αυτή, η συγκεκριμένη εταιρεία και ο τεχνικός της σύμβουλος «ILF» γνωρίζουν πολύ καλά τον σεισμικό χαρακτήρα της περιοχής, τις ιδιαιτερότητες του έργου και την ανάγκη θωράκισής του, σύμφωνα με τις πιο αυστηρές απαιτήσεις. «Η εταιρεία ILF, στην οποία αναφέρεται ο κ. Τσελέντης, είναι διεθνής τεχνική μελετητική εταιρεία που έχει υλοποιήσει περισσότερα από 3.500 ενεργειακά έργα σε όλο τον κόσμο. Η εν λόγω εταιρεία, από τις πιο γνωστές διεθνώς, διαθέτει την πλέον εκτεταμένη εμπειρία στον σχεδιασμό συστημάτων μεταφοράς αργού πετρελαίου και για τον λόγο αυτό επελέγη για το συγκεκριμένο έργο. Η ILF έχει επιλέξει με τη σειρά της ως συνεργάτες στον ελληνικό χώρο για το θέμα αυτό την Ελληνική Εταιρεία "TerraMentor" και τον καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ε. Λέκκα», αναφέρεται στη σχετική επιστολή και δίνονται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις της συγκεκριμένης εταιρείας (www.ilf.com).
Επισημαίνεται επίσης ότι στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης για την προστασία του περιβάλλοντος η εταιρεία ήδη έχει ακολουθήσει και ακολουθεί συστηματικά σε μόνιμη και ανοιχτή βάση διαδικασία διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες και τις κεντρικές τοπικές αρχές για τον σχεδιασμό του έργου.
Οπως αναφέρεται μεταξύ άλλων σε αυτή, η συγκεκριμένη εταιρεία και ο τεχνικός της σύμβουλος «ILF» γνωρίζουν πολύ καλά τον σεισμικό χαρακτήρα της περιοχής, τις ιδιαιτερότητες του έργου και την ανάγκη θωράκισής του, σύμφωνα με τις πιο αυστηρές απαιτήσεις. «Η εταιρεία ILF, στην οποία αναφέρεται ο κ. Τσελέντης, είναι διεθνής τεχνική μελετητική εταιρεία που έχει υλοποιήσει περισσότερα από 3.500 ενεργειακά έργα σε όλο τον κόσμο. Η εν λόγω εταιρεία, από τις πιο γνωστές διεθνώς, διαθέτει την πλέον εκτεταμένη εμπειρία στον σχεδιασμό συστημάτων μεταφοράς αργού πετρελαίου και για τον λόγο αυτό επελέγη για το συγκεκριμένο έργο. Η ILF έχει επιλέξει με τη σειρά της ως συνεργάτες στον ελληνικό χώρο για το θέμα αυτό την Ελληνική Εταιρεία "TerraMentor" και τον καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ε. Λέκκα», αναφέρεται στη σχετική επιστολή και δίνονται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις της συγκεκριμένης εταιρείας (www.ilf.com).
Επισημαίνεται επίσης ότι στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης για την προστασία του περιβάλλοντος η εταιρεία ήδη έχει ακολουθήσει και ακολουθεί συστηματικά σε μόνιμη και ανοιχτή βάση διαδικασία διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες και τις κεντρικές τοπικές αρχές για τον σχεδιασμό του έργου.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΣΕΛΕΝΤΗ
Ο κ. Τσελέντης σχολιάζοντας τη σχετική επιστολή δήλωσε στην «Ε» τα εξής:
«Δυστυχώς η απάντηση της συγκεκριμένης εταιρείας επιβεβαιώνει πλήρως τις ανησυχίες μου. Δεν μας ενδιαφέρει η εμπειρία και τα "web site" του εργολάβου μελετητή σε άλλες χώρες αλλά η εμπειρία του "υπεργολάβου" στην Ελλάδα σε παρόμοια έργα. Δεν επιτρέπεται για ένα τόσο ζωτικής σημασίας για το περιβάλλον έργο να λειτουργούμε με δημοπρατική νοοτροπία επιλογής "αναδόχου" για τη μελέτη επαρχιακού δρόμου τρίτης κατηγορίας με μόνο στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους του κυρίως μελετητή-εργολάβου. Τίποτα δεν έχει γίνει από όσα στην επιστολή μου παρέθεσα.
1) Εγινε εξειδικευμένη μελέτη σεισμικής επικινδυνότητας λαμβάνοντας υπ' όψιν όλα τα πιθανά προς ενεργοποίηση ρήγματα που μπορούν να επηρεάσουν τον αγωγό;
2) Εγινε μοντελοποίηση διάχυσης των ρύπων σε περίπτωση διαρροής;
3) Συμμετείχαν σεισμολόγοι στη μελετητική ομάδα; Ο κ. Λέκκας είναι σεισμοτεκτονικός.
Και το σημαντικότερο: πόσο "ξόδεψε" η ILF για τη συγκεκριμένη μελέτη; Αν είναι λίγες δεκάδες χιλιάδες ευρώ και γνωρίζοντας το "ό,τι δίνεις παίρνεις" ανησυχώ ακόμα περισσότερο.
Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι η Ελλάδα δεν είναι τριτοκοσμική χώρα όπου κατ' επανάληψη έχουμε πολλά παραδείγματα βιασμού του περιβάλλοντος από πολυεθνικές με σκοπό να γεμίζουν τα ταμεία τους, ούτε ότι παρόμοια περιβαλλοντικής σημασίας έργα είναι ευκαιρία για "αρπαχτές" από κάποιους...».
1) Εγινε εξειδικευμένη μελέτη σεισμικής επικινδυνότητας λαμβάνοντας υπ' όψιν όλα τα πιθανά προς ενεργοποίηση ρήγματα που μπορούν να επηρεάσουν τον αγωγό;
2) Εγινε μοντελοποίηση διάχυσης των ρύπων σε περίπτωση διαρροής;
3) Συμμετείχαν σεισμολόγοι στη μελετητική ομάδα; Ο κ. Λέκκας είναι σεισμοτεκτονικός.
Και το σημαντικότερο: πόσο "ξόδεψε" η ILF για τη συγκεκριμένη μελέτη; Αν είναι λίγες δεκάδες χιλιάδες ευρώ και γνωρίζοντας το "ό,τι δίνεις παίρνεις" ανησυχώ ακόμα περισσότερο.
Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι η Ελλάδα δεν είναι τριτοκοσμική χώρα όπου κατ' επανάληψη έχουμε πολλά παραδείγματα βιασμού του περιβάλλοντος από πολυεθνικές με σκοπό να γεμίζουν τα ταμεία τους, ούτε ότι παρόμοια περιβαλλοντικής σημασίας έργα είναι ευκαιρία για "αρπαχτές" από κάποιους...».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου