ΝΕΑ ΚΑΥΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ "ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΩΣ"
ΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ?
ΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ?
ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ?
ΕΝΩΠΙΟΝ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Των :
1. Κωνσταντίνου Αλεξανδρόπουλου του Ιωάννου,
2. Γεωργίου Κούτρου του Παναγιώτη,
3. Δημητρίου Μπάδα του Κωνσταντίνου,
4. Λάμπρου Νικολετόπουλου του Δημητρίου,
5. Σπυρίδωνα Νικολακόπουλου του Κων/νου,
6. Αθανασίου Γριβάκη του Παναγιώτη,
7. Δημητρίου Κανελλόπουλου του Φωτίου,
8. Χαραλάμπους Σαντάρμη του Παναγιώτη,
9. Αριστογείτονα Ρουμελιώτη του Αναστασίου,
10. Παναγιώτη Δρακόπουλου του Ευθυμίου,
11. Φωτίου Αλεξανδρόπουλου του Αθανασίου,
12. Γεωργίου Ξένου του Παναγιώτη,
13. Νικολάου Καράπαπα του Κων/νου,
14. Τιμολέοντος Φάμελου του Λεωνίδα,
15. Ιωάννη Ζήρου του Ιωάννη,
κατοίκων Δήμου Ζαχάρως
.
ΠΡΟΣ
ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ Κον ΑΝΑΣΤ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ
Κ Ο Ι Ν Ο Π Ο Ι Η Σ Η:
1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
2) ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
3) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΕΦΕΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
Στο άρθρο 236 παρ. 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87) ορίζεται ότι: «Οι περιφερειάρχες, οι αντιπεριφερειάρχες, οι Δήμαρχοι, οι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, οι σύμβουλοι των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και οι εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αξίωμά τους: α) Αν στερηθούν τη διαχείριση της περιουσίας τους με τελεσίδικη δικαστική απόφαση. β) Αν στερηθούν τα πολιτικά τους δικαιώματα με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. γ) Αν καταδικαστούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία, καθώς και για παράβαση καθήκοντος. Για την έκπτωση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του ελεγκτή νομιμότητας».
Εξάλλου, στην αντικατασταθείσα με το ανωτέρω άρθρο διάταξη του άρθρου 146 του ν. 3463/2006, με την οποία ρυθμιζόταν το ίδιο ζήτημα, δηλαδή η έκπτωση των αιρετών οργάνων των ΟΤΑ από το αξίωμά τους εξαιτίας καταδίκης τους, οριζόταν ότι : «οι Δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι, οι Πρόεδροι Κοινοτήτων, οι δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, καθώς και οι σύμβουλοι δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων και οι πάρεδροι εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αξίωμά τους: α) Αν στερηθούν τη διαχείριση της περιουσίας τους με τελεσίδικη δικαστική απόφαση. β) Αν στερηθούν τα πολιτικά τους δικαιώματα με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. γ) Αν καταδικαστούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία, καθώς και για παράβαση καθήκοντος εφόσον από την διάπραξη του αδικήματος αυτού προξενείται οικονομική βλάβη στο Δήμο, στην Κοινότητα ή στα νομικά τους πρόσωπα».
Από την αντιπαραβολή των δύο διατάξεων συνάγεται ότι η νεότερη ρύθμιση του ν.3252/2010 αποκλίνει σε ότι αφορά στις προϋποθέσεις για την αυτοδίκαιη έκπτωση λόγω αμετάκλητης καταδίκης για παράβαση καθήκοντος αιρετού οργάνου των ΟΤΑ σε σχέση με την προγενέστερη του ν.3463/2006, αφού αυτή (ισχύουσα διάταξη) δεν αξιώνει πλέον προκειμένου να επιβληθεί η διοικητική κύρωση της αυτοδίκαιης έκπτωσης να έχει προκληθεί οικονομική βλάβη στο Δήμο, αλλά αρκείται στην ύπαρξη αμετάκλητης καταδίκης για παράβαση καθήκοντος.
Εξάλλου, όπως γίνεται δεκτό από τη Νομολογία (ΣτΕ 519/2010, 1537/2007, 1120/2005, 2894/2001) αλλά και από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (262/2010, ΟΛ.), η αυτοδίκαιη έκπτωση δεν αποτελεί πειθαρχική ποινή αλλά διοικητικό μέτρο, για την επέλευση δε του αποτελέσματος της εκπτώσεως είναι αδιάφορος ο χρόνος τελέσεως του αδικήματος, αφού κρίσιμος χρόνος για την έκπτωση είναι ο χρόνος κατά τον οποίο η καταδίκη κατέστη αμετάκλητη σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ΣτΕ 519/2010,1537/2007,1120/2005,ΝΣΚ 262/2010 ΟΛ). Η επιβολή του διοικητικού μέτρου της εκπτώσεως σε βάρος αιρετού οργάνου της τοπικής αυτοδιοίκησης κατόπιν καταδίκης του για αδικήματα που διαπράχθηκαν στην προηγούμενη ή σε προηγούμενες θητείες του είναι δυνατή, εφόσον κατά το χρόνο επιβολής της εκπτώσεως έχει επανεκλεγεί σε κάποιο από τα ως άνω αξιώματα (ΣτΕ 1844/2006 κ.άλλ.)
Όπως γνωρίζετε, με την 298/2011 απόφαση του Αρείου Πάγου (Ζ΄ Ποινικό Τμήμα), κατέστη αμετάκλητη από τις 16.02.2011, η 124 -125/2010 απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου Πατρών, με την οποία καταδικάστηκε ο κ. Πανταζής Χρονόπουλος για παράβαση καθήκοντος κατά την άσκηση των καθηκόντων του ως Δημάρχου Ζαχάρως.
Όπως επίσης γνωρίζετε, ο ανωτέρω κατά τις τελευταίες Δημοτικές εκλογές επανεξελέγη Δήμαρχος Ζαχάρως και συνεπώς κατά το χρόνο που κατέστη αμετάκλητη η 124 -125/2010 απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου Πατρών κατέχει αιρετό αξίωμα.
Επειδή η ανωτέρω αμετάκλητη καταδίκη του έχει ως αυτόθροη συνέπεια την αυτοδίκαιη έκπτωση του από το αιρετό αξίωμα, αυτοδίκαιη έκπτωση η οποία πρέπει να διαπιστωθεί με την έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης.
Επειδή είστε το αρμόδιο για την έκδοση της ανωτέρω πράξης όργανο.
Επειδή αν και έχουν παρέλθει μέχρι σήμερα περισσότεροι από πέντε (5) μήνες από την έκδοση της 298/2011 απόφασης του Αρείου Πάγου, δεν έχετε εκδώσει την σχετική διαπιστωτική πράξη.
Επειδή εκτιμούμε ότι η παρέλευση τόσου μεγάλου χρονικού διαστήματος για την τήρηση της νομιμότητας δεν περιποιεί τιμή στην δημοκρατικά οργανωμένη πολιτεία μας αλλά αντιθέτως εκπέμπει αρνητικά μηνύματα με κυριότερο αυτό της δημιουργίας μιας αντίληψης ότι κάποιοι είναι υπεράνω των νόμων και μπορούν να τους παραβιάζουν χωρίς οποιαδήποτε συνέπεια, με αποτέλεσμα να επιτείνονται τα εκφυλιστικά φαινόμενα στην κοινωνία μας και ιδιαίτερα στη μικρή κοινωνία του Δήμου Ζαχάρως.
Επειδή θεωρούμε ότι με το υπ΄αριθμ.πρωτ.57321/5274/05.07.2011 έγγραφό σας επιχειρείται να τεθεί το ζήτημα της εκπτώσεως του καταδικασθέντος Δημάρχου στις γραφειοκρατικές καλένδες.
Επειδή σε κάθε περίπτωση με την 3687/2010 απόφαση του ΣτΕ κρίθηκε ότι ο εν λόγω Δήμαρχος με την πράξη του, για την οποία καταδικάστηκε αμετάκλητα, ζημίωσε το Δήμο με το ποσό των 21.120,00 ευρώ, δηλαδή την ύπαρξη ζημίας την διέγνωσε το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο και συνεπώς δεν είναι δυνατόν να εγείρονται αμφιβολίες για την υποχρέωσή σας να εκδώσετε διαπιστωτική πράξη εκπτώσεώς του από το αιρετό αξίωμα του Δημάρχου.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την εμφανιζόμενη κωλυσιεργία που οδηγεί κατ’ ουσίαν σε άρνηση τήρησης της νομιμότητας και
Σας καλούμε να προχωρήσετε στην έκδοση πράξης με την οποία θα διαπιστώνετε την αυτοδίκαιη έκπτωση του κ. Πανταζή Χρονόπουλου από το αιρετό του αξίωμα.
Αρμόδιος δικαστικός εντέλλεται να επιδώσει την παρούσα στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου κ. Αναστ. Αποστολόπουλο, προς γνώση του και για τις έννομες συνέπειες, αντιγράφοντάς την ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης.
Ζαχάρω, 21/07/2011
Οι εξωδίκως διαμαρτυρόμενοι- καλούντες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου