ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΤΑΞΙΔΙ

Σας καλωσορίζω σε αυτή τη σελίδα.

Η περιήγησή της μοιάζει με ένα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις και αποκαλύψεις γιά την φωτεινή και την αθέατη πλευρά του Φεγγαριού.

Το ταξίδι μόλις άρχισε…

Να θυμάστε πάντα ότι στην σκοτεινή πλευρά της Σελήνης εκτός των άλλων μπορεί ο καθένας μας να ανακαλύψει την χαμένη του Πόλη…

Γι αυτή όμως θα μιλήσουμε μια άλλη φορά...


ΣΤΟ BLOG ΓΡΑΦΟΥΝ …

ΕΓΩ ,Ο ΜΠΟΥΜΠΗΣ ΜΟΥ … ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ 13 ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

"ΦΥΓΕ ΚΟΡΕΛΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΕΙ..."



ΔΙΧΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ "ΤΟ ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ ΤΟΥ ΛΟΧΑΓΟΥ ΚΟΡΕΛΙ" 

ΓΙΑ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΛΟΓΟ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ 



ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΝΟΔΑΡΟΥ

« Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» , η γνωστή ταινία που γυρίστηκε πριν από μερικά χρόνια στην Κεφαλονιά , διχάζει την τοπική κοινωνία καθώς πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η ταινία αλλά και το ομώνυμο βιβλίο του Louis De Bernieres , αλλοιώνουν με προκλητικό τρόπο την αληθινή ιστορία.

Το θέμα ήρθε ξανά το προσκήνιο με αφορμή την χθεσινή βράβευση του συγγραφέα του βιβλίου από τους ξενοδόχους του νησιού και τους τοπικούς παράγοντες με σκοπό την τουριστική προβολή της Κεφαλονιάς.

Η ΝΕ Κεφαλονιάς και Ιθάκης του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της καταδικάζει την πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων να πραγματοποιήσει εκδήλωση προς τιμή του συγγραφέα του βιβλίου «Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» Louis De Bernieres τον οποίο μάλιστα χαρακτηρίζει ως …παραχαράκτη της ιστορίας.

« Το έργο αυτό του Μπερνιέ είναι μια μεθοδευμένη μελέτη υπό μορφή μυθιστορήματος που στοχεύει να καλύψει τα εγκλήματα του φασισμού να διαστρεβλώσει την ιστορική αλήθεια. Να διασύρει, να συκοφαντήσει την Εθνική μας Αντίσταση και να εκμηδενίσει το μοναδικό ιστορικό γεγονός της συνεργασίας των αντιφασιστών Ιταλών με την ΕΑΜική Αντίσταση ενάντια στο γερμανικό ναζισμό, με την ολόπλευρη συμπαράσταση και θυσία του λαού της Κεφαλονιάς και συνολικά των Επτανήσων.» - καταγγέλλουν τα μέλη του ΚΚΕ και επικαλούνται τις απόψεις του τότε λοχαγού του πυροβολικού Άμο Παμπαλόνι (Amo Pampaloni) που υπήρξε ο πρωτεργάτης και η ψυχή του αντιφασιστικού μετώπου στην Κεφαλονιά ο οποίος είχε αναφέρει για το βιβλίο:

«Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι από πλευράς πολιτικής και όχι από λογοτεχνικής είναι ένα ρατσιστικό βιβλίο, είτε όταν αναφέρεται στους Ιταλούς είτε όταν αναφέρεται στους Έλληνες. Αναφορικά με τους Ιταλούς το βιβλίο είναι ρατσιστικό γιατί παρουσιάζει ένα λοχαγό, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια του πολέμου, άλλο δεν κάνει από το να παίζει μαντολίνο από το πρωί μέχρι το βράδυ και ότι η συμπεριφορά των Ιταλών στρατιωτών και αξιωματικών ήταν συμπεριφορά κτηνών. Αναφορικά με τους Έλληνες, περιγράφει τους αντάρτες, δηλαδή τους Έλληνες κομμουνιστές, σαν βιαστές των γυναικών και σαν ληστές των χωρικών. Σ' αυτούς τους 14 μήνες που έμεινα στον ΕΛΑΣ, δεν έγινε καμία τέτοια κίνηση από την πλευρά τους. Ξέρω πολύ καλά ότι ο εμφύλιος πόλεμος που ακολούθησε στην Ελλάδα την Εθνική Αντίσταση, ήταν πόλεμος σκληρός - αφού πρόκειται για εμφύλιο - αλλά οπωσδήποτε, ήταν οι Εγγλέζοι που κατά κάποιον τρόπο στήριζαν και τον επίσημο στρατό και τη μοναρχία. Άρα, αυτή η βία ήταν που γέννησε την απαντητική βία, από την πλευρά των Ελλήνων ανταρτών. Από τις δύο αυτές απόψεις, είναι ένα βιβλίο βαθιά ρατσιστικό».



ΡΕΠΟΡΤΑΖ ...ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΓΥΡΙΖΟΤΑΝ Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΣΑΜΗ


Εντυπο: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Ημ/νία: 12/05/2000

Για την ταινία με τον Νίκολας Κέιτζ
Η Κεφαλονιά επί ποδός

ΣΑΜΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΜΑΚΗΣ ΝΟΔΑΡΟΣ


Στη μαγευτική Σάμη της Κεφαλονιάς «Το
μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» ξεκίνησε να παίζει, γυρίζοντας το χρόνο πίσω! Δεκάδες Αγγλοι, Ιρλανδοί και ντόπιοι «μαστόροι» δουλεύοντας καθημερινά σκληρά, ήλιο με ήλιο, κατάφεραν μέσα σε μερικές μόλις εβδομάδες να δώσουν πνοή και ζωντάνια σε ένα παλιό παραδοσιακό συγκρότημα κτιρίων του νησιού που χάθηκε -όπως λένε οι ηλικιωμένοι- στους καταστροφικούς σεισμούς του 1953.

Σκοπός της κατασκευής τους, το γύρισμα της ταινίας «Το
μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι». Το ξύπνημα δηλαδή ενός παλιού, χιλιοειπωμένου θρύλου, γεμάτου από αγάπη και μυστήριο, που διαδραματίστηκε, όπως λένε οι γέροντες, στα χρόνια της κατοχής σε πολλά από τα μέρη του νησιού.

Το κτίριο της παλιάς Ιονικής Τράπεζας, το ψηλό καμπαναριό, κάποια παλιά μαγαζιά με ιστορία όπως το παντοπωλείο, το βιβλιοπωλείο, το καφεστιατόριο «Ο γλάρος» και δίπλα τους το αρχοντικό του γιατρού, εκεί όπου ο Κορέλι γνώρισε την Πελαγία παίζοντας το μαντολίνο του, όλα τους κατασκευές από ξύλο και ένα ειδικό συνθετικό υλικό, συνθέτουν μια μαγική παράξενη εικόνα που έχει εντυπωσιάσει τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες.

Πολλοί από αυτούς μπερδεύονται και χάνονται άθελά τους στα σύνορα του παρόντος με το παρελθόν, ανάμεσα στα αριστοτεχνικά κατασκευασμένα σκηνικά της ταινίας και στα καταστήματα που βρίσκονται πίσω τους!

Τα σκηνικά για να στηθούν πέρασαν «διά πυρός και σιδήρου...» εξαιτίας κάποιων ακραίων αντιδράσεων και απαιτήσεων της τοπικής κοινωνίας.

Η μια πλευρά των αντιδράσεων και η πιο σημαντική -όπως μας αποκαλύπτει ο αντινομάρχης Κεφαλονιάς Σπύρος Μοσχόπουλος- είχε να κάνει με ορισμένες ανακρίβειες του Λουί ντε Μπερνιέ στο ομώνυμο με την ταινία βιβλίο του «Το
μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι».

Σε ορισμένα σημεία ο συγγραφέας αλλά και ο σεναριογράφος της ταινίας έθιγαν τους αγώνες του ΕΑΜ και κατ' επέκταση το κεφαλονίτικο φιλότιμο.

Κάποιοι λοιπόν από τους ιστορικούς και τους φιλόλογους του νησιού αμφισβήτησαν με έντονο τρόπο όλα αυτά. Οπως για παράδειγμα τις δήθεν σφαγές των Ιταλών στρατιωτών από τους κομμουνιστές...

Οι διαμαρτυρίες τους παρέσυραν τους ντόπιους και όλοι μαζί απαίτησαν από τους υπεύθυνους της ταινίας να αφαιρέσουν τις επίμαχες σκηνές που ντρόπιαζαν το νησί και αλλοίωναν την τοπική ιστορία. Κι όταν τελικά κατάφεραν το αίτημά τους να γίνει δεκτό, παρουσιάστηκαν νέα προβλήματα.

Αυτή τη φορά από τους επαγγελματίες της Σάμης, τα οικονομικά συμφέροντα των οποίων θίγονταν, καθώς τα σκηνικά είχαν αρχίσει να στήνονται μπροστά από τα καταστήματά τους και μάλιστα στις αρχές της τουριστικής περιόδου.

Οι διαπραγματεύσεις, που ακολούθησαν, ήταν πολύωρες και σκληρές και λίγο έλειψε να τιναχτούν τα πάντα στον αέρα... Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή με την παρέμβαση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και κυρίως του αντινομάρχη κ. Μοσχόπουλου, που από την αρχή είχε ορθώς συνδέσει τα γυρίσματα της ταινίας με την τουριστική προβολή του νησιού, οι καταστηματάρχες υπέγραψαν συμφωνητικά -ο καθένας ξεχωριστά- για μια γενναία αποζημίωση, που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει τα 15 εκατομμύρια δρχ., και όλα ηρέμησαν...

Αμέσως μετά η όμορφη Σάμη για τις ανάγκες της ταινίας, από μικρό ψαροχώρι άρχισε να μεταμορφώνεται σε μικρό Χόλιγουντ.

Για την Κεφαλονιά τα γυρίσματα της ταινίας «Το
μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι», με κόστος παραγωγής πάνω από 45 εκατομμύρια δολάρια, σημαίνει αναπάντεχη δημοσιότητα, διαφήμιση και χρήμα.

Υπολογίζεται ότι πάνω από 2 δισ. δρχ. θα μπουν στα ταμεία της ευρύτερης περιοχής της Σάμης, αφού, εκτός από τους θιγόμενους από τα σκηνικά καταστηματάρχες, χρήματα θα πάρουν όλοι. Ο καθένας με το δικό του τρόπο...

Η τουριστική προβολή του νησιού -όπως μας λέει ο αντινομάρχης κ. Μοσχόπουλος- έχει ήδη αρχίσει να έχει σημαντικά αποτελέσματα καθώς εκατοντάδες ξένοι αλλά και Ελληνες επισκέπονται τη Σάμη για να θαυμάσουν από κοντά το στήσιμο των σκηνικών της ταινίας και αργότερα τα γυρίσματα, που εκτός από τη Σάμη θα γίνουν στην Αντίσαμο, στα Διχάλια, στη Λειβαθό και σε άλλα σημεία του νησιού.

Εκτός όμως της τουριστικής προβολής της Κεφαλονιάς, η οποία είναι πλέον δεδομένη, «Το
μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» είναι και κομιστής βαθύτατων και έντονων μηνυμάτων αγάπης, ευαισθησίας και έρωτα που υπερτερούν του μίσους, του πολέμου και των όποιων αντιθέσεων μεταξύ των ανθρώπων.

Ο έρωτας του λοχαγού Κορέλι με την κόρη του γιατρού, Πελαγία, είναι για τους ηλικιωμένους κυρίως Κεφαλονίτες ένας σημαντικός συμβολισμός που μέσα του περικλείει τη μεγάλη σαν τη θάλασσα -όπως τη χαρακτηρίζουν- καρδιά των ντόπιων.

«Σε κάθε γωνιά της Κεφαλονιάς σε κάθε χωριό και πόλη» -μας λέει συγκινημένος ο δήμαρχος της Σάμης Γεράσιμος Αρτελάρης και ο ηλικιωμένος ιερέας της πόλης- υπήρξε κατά το παρελθόν στα χρόνια του πολέμου ένας λογαχός Κορέλι και μια Πελαγία που αγαπήθηκαν...

Κι αυτό φαίνεται από την ύπαρξη τέτοιων γάμων, των ντόπιων κοριτσιών με τους Ιταλούς στρατιώτες που κρύβονταν στα ελληνικά σπίτια όταν τους κυνηγούσαν οι Γερμανοί».

«Οπως αντιλαμβάνεστε» -συνεχίζει ο δήμαρχος της Σάμης- «το έργο γυρίζεται μέσα στο φυσικό του χώρο και προκαλεί έντονες συγκινήσεις στην τοπική κοινωνία, καθώς το σενάριο αγγίζει την ιστορία αρκετών οικογενειών» και καταλήγει με την αποκάλυψη του ηθικού βαθύτερου μηνύματος της ταινίας.

«Εμείς οι Κεφαλονίτες με τη μεγάλη σαν τη θάλασσα καρδιά, αλλά και όλοι οι Ελληνες, μπορούμε να συγχωρήσουμε το χθεσινό κατακτητή για όλα τα εγκλήματά του. Συγχρόνως μπορούμε και να τον αγαπήσουμε ή να τον κάνουμε ακόμη και παντοτινό σύντροφο της ζωής μας... γιατί η αγάπη πρέπει να είναι υπεράνω των πολέμων, του μίσους και των αντιθέσεων...».

Οσο για την ερωτική ιστορία του Ιταλού λοχαγού με την όμορφη Κεφαλονίτισσα, που εκτός από την ταινία περιγράφεται με λεπτομέρειες στο βιβλίο του Λουί ντε Μπερνιέ, οι ηλικιωμένοι του νησιού σήμερα ισχυρίζονται όχι μόνο ότι ήταν αληθινή, αλλά και γνωστή σε όλους.

Μάλιστα κάποιοι από αυτούς αποκάλυψαν στην «Ε» ότι πριν από μερικά χρόνια ο γέροντας πια Ιταλός λοχαγός Κορέλι ήρθε στην Κεφαλονιά για να συναντήσει την παλιά αγαπημένη του Πελαγία, αλλά έφυγε πικραμένος όταν διαπίστωσε ότι ήταν παντρεμένη... με κάτοικο του νησιού.

Κι από τότε -όπως μας είπαν- χαριτολογώντας κυκλοφόρησε το τοπικό στιχάκι που τούτες τις ημέρες το φωνάζουν οι πιτσιρικάδες στις γειτονιές της Σάμης:

«Φύγε Κορέλι, το κορίτσι δεν σε θέλει...»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΟΙ "ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ" ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ